نمایندگان ایران دربزرگترین رویداد ورزشی سال۲۰۱۳ جهان چه کسانی خواهند بود نمایندگان ایران دربزرگترین رویداد ورزشی سال۲۰۱۳ جهان چه کسانی خواهند بود
اطلاعات راجب دو و میدانی.سفارش اطلاعات دو میدانی برای شما.جدید ترین خبر های روز گیلان،ایران،آسیا و جهان رو با ما همراه باشید.
تاریخ : پنج شنبه 9 آذر 1391
نویسنده : وحید مهدوی

با اعلام حد نصاب های تازه برای حضور در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در روسیه، شرایط برای حضور دوومیدانی کاران ایران سخت تر از گذشته شد.

به گزارش سایت دوومیدانی ایران،‌ اگر چه از هم اکنون حضور ابراهیم رحیمیان نماینده ایران در ماده پیاده روی ۲۰کیلومترالمپیک ۲۰۱۲ لندن درمسکو قطعی شده است،اما حضورسایر ورزشکاران المپیکی یا آنهایی که دوسال پیش موفق به حضور درمسابقات جهانی کره جنوبی شده بودند، با حدنصاب های تازه در شرایط به مراتب دشوارتری قرار گرفته است.

برای حضور در مسکو میزبان سومین رویداد بزرگ ورزشی جهان بعد از المپیک و جام جهانی فوتبال، ورزشکاران دوومیدانی کار درسراسر جهان باید برای حضور دربزرگترین رقابت ورزشی جهان در سال ۲۰۱۳ بر این حدنصاب ها غلبه کنند یا در قاره خود قهرمان شوند.

دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان که سال ۲۰۱۱ در دایگو کره جنوبی برگزار شد برای ایران به بهترین شکل به پایان رسید، چرا که احسان حدادی با کسب مدال برنز پرتاب دیسک برای اولین بار نام ایران را در این رقابت ها در میان کشورهای مدال آور قرار داد.

در دوره سیزدهم علاوه بر احسان حدادی، امین نیکفر، کاوه موسوی، سجاد مرادی، هادی سپهرزاد و مریم طوسی هم حضور داشتند.

از آنجا که قهرمان ماده های مختلف هر قاره به طور مستقیم جواز حضور دراین رقابت ها را کسب می کنند،ورزشکاران ایرانی این شانس را دارند که کمتر از دو ماه پیش ازشروع مسابقات قهرمانی جهان، درقهرمانی آسیا در هند با کسب عنوان قهرمانی راهی مسکو شوند.

وضعیت ورزشکاران ایرانی که با توجه به عملکردشان درالمپیک ومسابقات جهانی شانس حضور در مسکو را خواهند داشت.

۱- احسان حدادی / نایب قهرمان المپیک و نفر سوم مسابقات جهانی،‌ در صورتی که اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد حدادی برای کسب مدال طلا و گرفتن عنوان قهرمانی ازهارتینگ آلمانی راهی مسکو خواهد شد.

۲- سجاد مرادی/ یکی از ۱۰المپیکی ایران که با رکورد ۱دقیقه و ۴۶ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه در مسابقات قهرمانی جهان در دایگو کره جنوبی موفق به کسب ورودی B‌ المپیک شد.

حداقل حدنصاب تعیین شده برای مسابقات جهانی مسکو یک دقیقه و ۴۶ ثانیه و ۲۰صدم ثانیه است بنابراین سجاد مرادی در صورت تکرار حدنصاب المپیکی خود می تواند راهی قهرمانی جهان شود.

۳- لیلا رجبی ششمین المپیکی دوومیدانی ایران است که با پرتاب وزنه به مسافت ۱۷ متر و ۶۰ سانتیمتر راهی لندن شد.

او برای حضور درجهانی مسکو تنها کافی است رکورد خود را تکرار کند،چرا که حدنصاب تعیین شده برای مسابقات جهانی مسکو در پرتاب وزنه بانوان ۱۷ متر و ۲۰ سانتیمتر است.

۴ – محمد ارزنده دهمین دوومیدانی کارالمپیکی ایران با پرشی به ارتفاع هشت متر و ۱۷ سانتیمتر ضمن شکستن رکورد ایران نخستین ایرانی نام گرفت که توانست بیش از هشت متر بپرد.

او برای حضور در مسکو کافی است رکورد خود را تکرار کند یا حداقل بیش از هشت متر و ۱۰ سانتیمتر بپرد.

۵ – روح اله عسگری با خلق رکوردی بی نظیر در دو ۱۱۰متر با مانع در کنار احسان حدادی تنها المپیکی سهمیه A ایران نام گرفت.

عسگری باطی کردن ۱۱۰متربا مانع در مدت زمان ۱۳ ثانیه و۵۰صدم ثانیه ضمن شکستن رکورد ملی ایران جواز حضور در المپیک را از آن خود کرد.

او برای دیدن مسکو باید رکورد خود را تکرار کند یا اینکه قهرمان آسیا شود چرا که رکورد ایران در این ماده حداقل ورودی حضور در مسابقات جهانی مسکو اعلام شده است.

۶ – هادی سپهرزاد دیگر ورزشکار کشورمان است که بر روی کاغذ شانس بیشتری نسبت به سایر دوومیدانی کاران ایران برای حضور در مسابقات جهانی مسکو دارد.

وی اگر چه با سخت تر شدن ورودی از نظر امتیازی شرایط به مراتب دشواری برای کسب حداقل حدنصاب ورودی مسابقات مسکو(۸۰۰۰ امتیاز)درماده دهگانه دارداما قهرمان آسیامحسوب میشود.

برای او به مراتب آسانتر است که در مسابقات قهرمانی آسیا در هند از عنوان خود دفاع کند.

۷- امین نیکفر اگر چه با ۲۰ متر و ۰۵ سانتیمتر موفق به کسب ورودی B پرتاب وزنه المپیک شد، اما برای کسب ورودی B‌ مسکو راه دشواری دارد چرا که باید ۵ سانتیمتر از بهترین رکورد خود بیشتر بیاندازد تاعلاوه برشکستن دوباره رکورد ایران راهی این رقابت های مهم شود.

۸ – کاوه موسوی با ۷۵متر و ۲۶سانتیمتر نخستین سهمیه B المپیک را درپرتاب چکش بدست آورد با توجه به افزایش حدنصاب ورودی B به ۷۶ متر، او نیز با شرایط دشواری نسبت به قبل روبرو است.

۹- رضا قاسمی دیگر المپیکی ایران که در آخرین روزهای کسب سهمیه لندن موفق شد با ثبت رکورد ۱۰ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه سرانجام ورودی B را بدست آورد با وضعیت سختی روبرواست.

او برای حضور در مسکومانند سایر ورزشکاران یا باید قهرمان آسیا شود یا اینکه این مسیر را در کمتر از ۱۰ ثانیه و ۲۱ صدم ثانیه طی کند.

۱۰- سجاد هاشمی آهنگری نخستین ورزشکار سرعتی ایران بود که در مسابقات ارتش های جهان در برزیل سهمیه دوهای سرعت ایران در ماده ۴۰۰ متر را کسب کرد و پنجمین المپیکی ایران لقب گرفت.

وی با ثبت زمان ۴۵ ثانیه و ۸۱ صدم ثانیه ضمن شکستن رکورد ایران در این ماده نخستین دونده سرعتی ایران لقب گرفت که ۴۰۰ متر را زیر ۴۶ ثانیه دویده است.

با توجه به اینکه در آن زمان ورودی B المپیک در ۴۰۰ متر ۴۵ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه بود سجاد هاشمی المپیکی محسوب نمی شد. اما با خوش اقبالی و پس ازتغییرنظرمسوولان اتحادیه بین المللی دوومیدانی و کاهش ورودی برخی از مواد دوومیدانی از جمله دو ۴۰۰ متر آقایان به ۴۵ثانیه و ۹۰صدم ثانیه، موفق به کسب ورودی المپیک شد.

اما او برای حضور درمسکو باشرایط به مراتب دشوارتری روبرو است چرا که حداقل حدنصاب تعیین شده برای این ماده ۴۵ ثانیه و ۶۰صدم ثانیه درنظر گرفته شده است که با این تفاسیر هاشمی باید کاری غیر ممکن را انجام دهد یا اینکه بار دیگر با خوش شانسی ورودی ها در این ماده آسانتر شود.

۱۱- مریم طوسی دیگر ورزشکاری است که اگر چه در سال ۲۰۱۲ تلاشش برای حضور در لندن بی نتیجه ماند اما به صورت وایلد کارت در دور گذشته این مسابقات شرکت کرد.

او یا باید رکورد خود درماده ۲۰۰ متر رابه ۲۳ثانیه و۳۰ صدم ثانیه برساند یا در این ماده قهرمان آسیا شود تا در مسکو حاضر باشد.

۱۲ و ۱۳- محمود و محمد صمیمی

برادران صمیمی اگرچه همواره جزوخوب های ایران هستند اما با توجه به وجود پدیده ای در ایران به نام احسان حدادی همواره پشت سر او قرار می گیرند و با وجود رسیدن به حداقل حدنصاب های المپیک و جهانی بازهم از حضور در این گونه رقابت ها ناکام می شوند.

اگر برای احسان حدادی ورودی A‌ مسابقات جهانی روسیه (۶۶ متر) را در نظر بگیریم برادران صمیمی تنها در صورتی که حداقل ۶۶ متر پرتاب کنند راهی این پیکارها می شوند.

با توجه به تلاش بی حدوصف آنان برای کسب سهمیه A‌ المپیک لندن (۶۵متر)ازهم اکنون مشخص است که آنان شرایط به مراتب دشوارتری برای حضور در مسکو دارند.

۱۴ و ۱۵ – کیوان قنبرزاده یا امین حسین زاده رهبر

دو پرنده ارتفاع ایران هم شرایط خوبی برای رسیدن به مسابقات قهرمانی جهان در مسکو دارند.

حداقل ورودی شرکت در این رقابت ها دو متر و ۲۸ سانتیمتر است.

قنبرزاده ورزشکاری است که در یک سال گذشته نشان داده همواره می تواند خود را در شرایط آمادگی بدنی مطلوب نگه دارد.

او با پرشی به ارتفاع ۲ متر و ۲۶ سانتیمتر هم اکنون رکورد دار ایران است و تنها دو سانتیمتر با ورودی مسکو فاصله دارد.

امین حسین زاده رهبر که دراوایل سال ۹۰با پرشی به طول ۲ متر و ۲۵ سانتیمتر همه کارشناسان این رشته در شیراز را غافلگیر کرد رقیب قنبرزاده همیشه آماده است.

او برخلاف تنها رقیبش در این ماده، در طول یک سال و نیم گذشته شرایط نوسانی شدیدی داشته است و حتی دیگر به رکورد خود نزدیک هم نشده است.



|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
برچسب‌ها: احسان حدادی , ehsan hadadi , iran , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ خودتون خوش اومدید.جدید ترین خبر ها رو با ما همراه باشید.نظر یادتون نره.